Rahsia Kecantikan Pelakon Siti Saleha

Assalamualaikum semua,

Saya pasti anda mengenali pelakon wanita yang bernama Siti Saleha. Opps.. ini bukan blog gossip yer.. cuma saya ni suka tengok muka orang yang cantik-cantik ni kan.. Jadi nak juga tahu apa rahsia kecantikan kulit diaorang.. Anda pun mesti berminat nak tahu juga kan? Lepas ni, boleh lah cuba produk yang diaorang amalkan.. betul tak? hehee

Cantikkan dia? hehee

 

Pelakon Siti Saleha mempunyai cara yang tersendiri menjaga kecantikan kulit dan kesihatan tubuh badan.

Justeru, mari kita ikuti rutin dan cara Saleha dalam memastikan dia sentiasa tampak cantik dan ramping.

Setiap orang mempunyai definisi yang berbeza mengenai kecantikan, apa rahsia kecantikan bagi anda?

Bagi saya, kecantikan bukanlah melibatkan paras rupa semata-mata, tetapi melibatkan faktor personaliti. Jika kita mempunyai hati yang baik, sikap yang baik, secara tidak langsung, ia akan terlahir menerusi pada kecantikan kita. Tapi jika seseorang itu memang mempunyai rupa paras yang cantik, bagi saya ia adalah bonus untuknya.

Kulit anda sentiasa nampak mulus dan bersih, apa rahsianya?

Sejujurnya saya tidak mengamalkan apa-apa petua atau rahsia. Alhamdulillah, bukan saya sahaja bahkan adik-adik yang lain juga tidak mempunyai masalah kulit yang serius. Jadi saya hanya mengikut penjagaan rutin seperti orang lain, contohnya membasuh muka dan memakai krim. Malah saya juga sangat mengambil berat dengan produk yang saya ambil dan tidak sewenang-wenangnya mencuba produk lain. Apatah lagi sekarang ini banyak produk yang boleh didapati dari pasaran, jadi saya agak bimbang juga kalau-kalau tersalah produk, walaupun mereka kata ia produk berasaskan kolagen. Macam sekarang, produk SimplySiti juga bagus untuk saya dan saya cakap bukan kerana saya dutanya (ketawa), tapi ia memang bagus.

Selain penjagaan harian, adakah anda melakukan perawatan lain?

Saya jarang lakukan facial, kalau ada pun sudah lama dan ia tidak melibatkan penggunaan alatan, sebaliknya hanya menggunakan tangan seperti urutan wajah. Selalunya saya hanya akan memakai ‘mask’ seminggu sekali di rumah sahaja. Lebih mudah dan menjimatkan.

Biarpun anda masih muda, namun pernahkah anda terfikir untuk mengambil suntikan suatu hari nanti?

Walaupun saya membesar di bandar, tapi saya tidak berapa arif mengenai hal suntikan. Malah saya rasa tidak memerlukan semua itu nanti kerana saya lebih suka penjagaan secara semula jadi. Kata orang cantik secara semula jadi. Biarpun ada yang mengatakan suntikan ini bagus, tapi mereka kena fikir juga, apa kesan untuk jangka masa panjang sekiranya suntikan tersebut diambil secara berterusan atau mereka hanya mengambilnya untuk sekali sahaja. Seeloknya ambil sahajalah suplemen seperti vitamin C yang turut membantu tubuh dan kulit kita.

Apa pula makna kesihatan bagi anda?

Pada pandangan saya kesihatan adalah senaman dan bagaimana cara kita mengamalkan gaya hidup yang sihat. Selalu membuat detox untuk badan dan juga berpeluh. Selain itu juga, amatlah penting untuk mengawal apa yang kita ambil.

Anda selalu bersenam? Gimnasium atau joging jadi pilihan?

Bergantung pada keadaan juga, jika ada kawan, saya akan ke gimnasium. Jika tidak saya hanya akan bersenam di rumah kerana saya ada peralatan yang lengkap. Cuma kadang-kadang saya rasa tak puas bersenam di gim kerana ada penghawa dingin. Kalau di rumah, saya akan tutup kipas atau penghawa dingin dan bersenam sepuas-puasnya. Apatah lagi kalau tidak ada penggambaran, saya pasti akan bersenam.

Adakah anda mengamalkan diet dalam kehidupan seharian?

Tidak. Sejujurnya saya seorang yang kuat makan. Tapi saya kawal pemakanan saya dan saya juga banyak minum air kosong dan makan banyak buah-buahan. Jika saya ambil makanan berat, saya akan pastikan saya bersenam untuk membuang semula jumlah kalori yang saya ambil. Misalnya, kalau saya sudah makan burger, jadi saya akan terus bersenam.

Anda antara pelakon yang sedang bersinar kini dan pastinya mempunyai masa yang terhad. Jadi bagaimana anda bahagikan masa untuk diri sendiri, keluarga dan juga kawan-kawan?

Saya kini tinggal sendiri, jadi jika saya tiada penggambaran, saya akan pulang ke rumah keluarga saya. Kemudian saya juga akan pastikan keluar bersama kawan-kawan. Kalau hidup seorang pun, kita pasti akan tertekan. Apa yang penting kena pandai bahagi masa. Kalau untuk diri sendiri, jika tiada penggambaran dalam tempoh yang panjang, saya pasti akan bercuti ke luar negara kerana itu adalah salah satu aktiviti kegemaran saya.

Jika anda tertekan, apa terapi yang akan anda lakukan?

Di rumah saya ada ‘punching bag’, jadi bila saya tertekan, saya akan melakukan ‘kick boxing’. Selain itu saya juga akan melakukan yoga. Kemudian makan, lepas itu bersenam (ketawa).

(◠‿◠) 

p.s: Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai vitamin Shaklee dan membuat pesanan?

___________________________________________________________

 

Berminat untuk mencuba dan membuat pesanan produk Shaklee. Kini, pembelian produk Shaklee tersangatlah mudah. Dengan hanya klik button di bawah, anda sudah boleh membuat pembelian secara online seperti mana anda membeli di zalora.com atau lazada.com. Hanya dengan menggunakan kad kredit atau kad debit yang ada logo Mastercard atau Visa, semuanya menjadi mudah dihujung jari anda.🙂

 

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

daftar ahli shaklee

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s