Bersyukurlah, Nescaya Allah Akan Tambah Nikmat Ke Atas Mu

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah, kerana sehingga hari ini, Allah masih memberi peluang untuk kita hidup, sedangkan sudah ramai saudara mara kita, sahabat handai serta para ulama yang kita sanjungi, sudah dijemput untuk bertemu dengan Allah.

Alhamdulillah, kerana hari ini, saya masih di beri peluang untuk menaip, berkongsi kegembiraan bersama anda. Dan syukur juga kepada Allah, kerana anda sebagai pembaca di blog saya ini, diberi kesihatan mata, dan tubuh badan bahkan kebijaksanaan untuk membaca, sedangkan ramai lagi yang tidak dapat melihat, sedang terbujur sakit serta tidak pandai membaca.

 

 

Begitu banyak nikmat yang telah Allah kurniakan, bahkan sekarang pun, kita sedang menikmati pemberiaan Allah, iaitu bernafas dengan oksigen melalui hidung dengan sempurna. Tidak perlu nak bawa tong oksigen ke hulu ke hilir, betul tak? Alhamdulillah.

Banyak cara yang boleh kita tunjukkan cara kita bersyukur kepada Allah. Antaranya, adalah bersedekah. Hari ini, hari jumaat kan? Ramai orang alim yang menyatakan, bahawa bersedekah pada hari jumaat ni, banyak sangat kelebihannya. Hari-hari lain pun bagus juga sebenarnya.

Bagi yang lelaki, kalau sebelum ni, liat sangat nak pergi masjid untuk solat jumaat, apa kata hari ini, cuba ubah. Persiapkan diri untuk tunaikan solat jumaat. Sebab dengan menunaikan solat, adalah antara cara kita menyukuri segala nikmat yang telah Allah berikan kepada kita selama ini.

Setiap individu mempunyai cara tersendiri untuk bersyukur. Yang pentingnya, kita sentiasa mengerjakan apa yang Allah dan Nabi Muhammad s.a.w suruh, dan meninggalkan apa yang telah dilarang.

Macam yang Mami Lyna kongsikan dalam video di bawah ni, cara-cara yang boleh kita buat sebagai tanda bersyukur. Kadang-kadang, tidak terfikir pun, tapi, selepas mendengar perkongsian beliau, barulah sedar, banyak lagi benda yang perlu di syukuri sebenarnya.

Nak bersyukur, kita perlu ada jurnal kesyukuran. Nak buat macam mana? Boleh dengar sendiri perkongsian beliau ni. Kalau saya cerita mungkin bagus, tapi kalau anda dengar sendiri, itu lebih bagus, sebab bila kita menggunakan telinga untuk mendengar benda baik, kan itu juga tanda bersyukur kepada Allah. Jom kita banyak-banyak bersyukur kepada Allah. 🙂

 

Nak tahu kesan buruk akibat tidak bersyukur? Boleh Klik SINI. Hakikatnya, bersyukur boleh membuatkan hati kita semakin dekat kepada Allah. Siapalah kita, tanpa Pencipta kita yang Maha Agung, betul tak?

Kalau anda mengaji dan sedang buka kitab tafsir Al-Quran, jangan lupa belek Surah Ar-Rahman dan surah Al-Mukminun yer. 🙂

 


PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

 

SHAKLEE EFFECT #15: Panduan Mengatasi Masalah Keguguran Rambut Di Kalangan Wanita Bertudung

Assalamualaikum,

Saya akui, sebagai seorang wanita, kalau boleh serba serbi nak kelihatan cantik. Dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki. Sebab itu, tidak hairanlah, kalau di Malaysia sahaja, terdapat begitu banyak spa, salon-salon kecantikan.

Antaranya ialah, salon kecantikan rambut, salon penjagaan tubuh badan serta salon menghias kuku. Betul kan? Bagi yang pernah pergi ke salon-salon ini, pasti anda sedar betapa bayarannya, boleh dianggap sebagai berbaloi dengan hasil yang anda akan terima.

Sejauh mana tu kebaloi-an yang anda bakal terima untuk sekarang dan untuk jangka masa panjang?

Bila bercerita mengenai salon kecantikan rambut, anda tahu tak, rambut mengalami masalah keguguran yang anda alami sekarang adalah disebabkan oleh syampu-syampu serta perapi yang mengandungi bahan kimia. Mungkin kalau di rumah, anda akan memastikan bahawa syampu serta perapi mesti bebas dari bahan kimia. Tapi, kalau di luar rumah, ia bukan dalam kawalan anda. Betul kan?

Oleh sebab itu, jangan hairanlah, bila usia semakin meningkat, tidak kira wanita tidak bertudung atau bertudung, tetap akan mengalami masalah yang sama, iaitu masalah keguguran rambut dan kelemumur. Antara bahan kimia yang terkenal dalam syampu, adalah Sodium Laureth Sulphate. Cuba tengok syampu di rumah anda sekarang, ada tak bahan kimia yang bahaya ini.

Bak kata orang, “mencegah lebih baik dari merawat’. Kalau nak selamat sekarang dan untuk jangka masa panjang, baik pilih syampu organik, yang saya percaya, sekarang ni ramai dah penjual yang menjualnya. Jangan tunggu sampai rambut semakin menipis akibat keguguran rambut yang teruk, baru nak kalut cari syampu untuk lebatkan rambut semula, yer. 🙂

Antara syampu yang bebas dari bahan kimia, yang merupakan produk keluaran Shaklee adalah Syampu Prosante.

Syampu prosante ini sangat membantu untuk anda yang ada masalah keguguran rambut, rambut nipis serta rambut berkelumur. Syampu prosante ni, sangat recommended kepada anda yang bertudung. Memang pilihan yang terbaik.

Nak dengar perkongsian dari seorang sahabat yang juga ada masalah rambut? Jom dengar perkongsian beliau dan bagaimana cara beliau mengatasi masalah keguguran rambut. Semoga bermanfaat yer. 🙂

 


PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp  011 – 3201 4534 
  • Email : Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

 

 

SHAKLEE EFFECT #14: Rahsia Isteri Tambat Hati Suami, Sambil Senyum Manja (Video)

Siapa kata suri rumah ni, boleh membuatkan si isteri menjadi seorang lemah gemalai. Sakit sendi pada jari tak terkata. Bila dah jari sakit, macam nak lipat baju semua? Nak masak lagi. Nak layan suami lagi?

Kasihan kan isteri ni. Biasanya, ibu-ibu yang dah bersalin dan mempunyai ramai anak, memang berisiko tinggi untuk mendapat sakit sendi. Maklumlah kan, si ibu ni dah banyak ‘memberi’ kalsium kepada anak, semasa mengandung dan menyusu.

Kalau tak di top-up, memang cerahlah harapan untuk mendapat sakit-sakit sendi ni semua. Namun, ia tidak mematahkan semangat seorang isteri untuk berusaha mencari penawar untuk sakit sendi ni.

Kisah ni samalah macam kisah sahabat saya. Sahabat saya ni, dia mula perasan, bila sendi-sendi jari jemari dia mula lenguh-lenguh dan sakit. Bila nak angkat baju untuk di lipat, jemari dia tiba-tiba rasa macam tak berdaya. Alih-alih, baju tu di biar tak berlipat.

Bila dah rasa macam terlalu teruk sampai tak larat nak lipat kain semua, beliau mula mencari produk yang boleh membantu merawat sakit beliau. Bila dah amalkan produk yang dah jumpa tu, bukan je tangan rasa lebih bertenaga, bahkan nak join suami aktif marathon pun, dah tak ada masalah. Bila si isteri dah join, sudah pasti kasih sayang suami semakin bertambah, betul tak? hehe

Anda ada masalah macam sahabat saya ni jugak ke? Nak tahu apa yang sahabat saya ni ambil, sampai beliau mampu memikat hati suami pulak tu.

Jom tonton video ni sama-sama. Semoga ia bermanfaat untuk anda dan si suami juga. 🙂 InshaAllah.

 


Berminat untuk mencuba dan membuat pesanan produk Shaklee. Kini, pembelian produk Shaklee tersangatlah mudah. Dengan hanya klik button di bawah, anda sudah boleh membuat pembelian secara online seperti mana anda membeli di zalora.com atau lazada.com. Hanya dengan menggunakan kad kredit atau kad debit yang ada logo Mastercard atau Visa, semuanya menjadi mudah dihujung jari anda.🙂

logo esel

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email : Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

daftar ahli shaklee