Kelebihan Soy Protein Isolated vs Soy Protein Concentrate

Assalamualaikum semua.

Kalau sebut ESP shaklee, semua pasti tahu kan? hehee.. tapi, sedar tak anda, bahawa pada cover ESP terdapat perkataan Soy Protein Isolate? Mungkin ada yang perasan, mungkin ada yang tak perasan. atau mungkin juga ada yang malas nak fikir sangat, sebab yang penting isinya. betul tak? hehee

esp

 

Jadi, pada kesempatan ini, saya nak berkongsi sedikit maklumat mengenai soy protein isolate ni. Sebelum tu, mari kita berkenalan dengan soy protein concentrate.🙂

Soy protein concentrate ini adalah protein soya yang diasingkan dari bahan larut air dan lemak dari serbuk kacang soya. Jadi, kandungan protein dalam soy protein concentrate ini ada dalam 65% dan rasa soyanya masih ada kerana karbohidrat masih ada di dalamnya.

Manakala, soy protein isolate pula, adalah soy  protein concentrate yang diasingkan karbohidrat daripadanya, dan menjadikannya protein soya yang paling tulen, dengan kandungan protein nya lebih kurang 90%.  Kiranya, protein dalam soy isolate lebih banyak daripada soy protein concentrate lah kan? hehee

Jadi, untuk memilih protein soya yang terbaik, kita kenalah bijak, betul tak? Kalau dah tahu dalam soy protein isolate lebih banyak protein, takkan masih nak ambil soy protein concentrate. Betul kan? hehee

PROMOSI ISTIMEWA ESP SHAKLEE PADA BULAN MAC 2015 INI. HUBUNGI SAYA SEKARANG!


 

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email : Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

 

 

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!

